lördag, oktober 14, 2006

djävulen bär prada.......

Igår var jag och såg Djävulen bär Prada.....och fick mig ett gott skratt.
Eftersom jag har varit i modebranchen i snart 17 år så var det mycket som jag kände igen...även fast jag ibland undrar hur jag har lyckats att vara kvar så länge. Eftersom jag inte är hysterisk när det gäller mode. Jag klär mig i det jag tycker är bekvämt och snyggt och är definitivt ingen slav under mode.....kanske därför jag orkar vara kvar...jag bryr mig inte så mycket.....men jg håller mig informerad om hur trenderna ser ut ....vare sig jag vill eller inte.....
Men det roliga med filmern var att jag brukar jobba med en stylist som är lika djävlig som Merlyn Streep i filmen. En kvinna i 50 års åldern som bara är fördjävlig mot alla modeller och assistenter som hon arbetar med....men å andra sidan verkar hon gilla mig. Mig är hon trevlig mot...undrar varför...men hon har fått många modeller att gråta under plåtningarna...och jag svär inombords eftersom makupen blir förstörd.....
Rolig film ...och Merlyn Streep är underbar.......

Inga kommentarer: