torsdag, juni 08, 2006

lite blandat...

Och så knaprar hela familjen antibiotika... jovisst kan man få schalakansfeber igen...
Fast mina och maken symptom var ganska milda ...lite ont i halsen...

Men snart är vi redo för att inta Sverige... skickade lite fint väder så att det blir lagom varmt tills söndag när vi kommer...fram till midsommar kommer det att hålla i sig... sedan tar jag med mig det fina vädret tillbaka till Grekland..

Nationalfesten var trevlig ...ambassadörsparet undrade nog vad jag var för typ som stormade in i deras hem...presenterade mig och fortsatte med stora steg till mitt sällskap som väntade i trädgården. Kvinnan på konsulatet fick förklara...vem denna DIVA var... med en ljusrosa klänning och nyfönat hår........
....oh Im such a diva........excuse me, dont you know who I am????? well my mother knows me...


Näpp nu ska jag gå och lägga mig...ska upp 05.00..... måste vara i studion kl 06.00 sharp.....
jo det finns baksidor med mitt jobb också... och det här är ett av dem.... börja plåta när solen går upp....det är ju så fint ljus då...bullshit....solnedgången är finare, så det så.....
Fast jag ska nog inte klaga, för när jag jobbade i Sverige och dom ville plåta med soluppgång på sommaren så skulle modellerna vara klara tills kl 02.30.

4 kommentarer:

Pia-Pralin sa...

Va skönt att du hittade den där lilla rosa i alla fall, så du slapp gå i en sverige flagga :-)

Var i Sverige skall ni nu när ni kommer?

popsan sa...

Stockholm... och jag ska se om jag kan få med lite av våran olivolja till dig....som du sa att du ville ha.
Beror på om jag kommer att ha mycket övervikt.
Maila mig på popsan@spray.se
så kanske det dyker upp en olivflaska på byrån....

Superquinnan sa...

näeee.. suck, jaha. då var det smittsamt då. men tur att det inte bet så hårt på er iaf. tack för peppandet (igen) i går grät jag bara. vill ha snus!! men som du skrev, det är inte värt det. mår bättre på många sätt nu. önskar er en trevlig resa om det är nu på söndag ni åker. jaa, vi har toppenväder. men vi vill gärna behålla det! *kram*

Unknown sa...

Nej vad coolt att du bor i Athen! Athen är ju så otroligt skön stad! Har i o f s bara besökt staden två gånger men jag längtar alltid tillbaka:)