fredag, december 12, 2008

glögg.....

Har bjudit in vänner till en glöggfest. Sakta men säkert börjar mina grekiska vänner vänja sig vid mina svenska traditioner.
I en veckas tid har jag fixat julgodis och idag fixade jag maten...
Och här är listan...
GODIS.
Chokladklubbor, macademia/digestive choklad, marsmellowschoklad, florentinekakor, chokladmascaponefyllda chokladformar, pepparkaksprickar, minibrownie, chokladkolakakor.
MAT.
Miniformar med jansons, Petit Choux fyllda med tonfiskröra / ädelost röra, kavringsnittar med rödbetssallad och köttbullar, pepparkakor med gorgonzola,mini smörgåstårta (portionsstorlek), köttbullar, tortilla snittar med chevre och sweet chili.

Samt att jag har hunnit bygga ihop och dekorera ett pepparkakshus, jobbat, plugga med storkillen.
På allt så har jag i 3 dagar gått och mått illa.....nej jag är inte gravid. Men lillkillen var magsjuk vinterkräksjukan och jag inbillar mig att jag har fått en lättare sväng av den...ständigt illamående.....

Så imorgon blir det glögg med.....tilltugg.....

1 kommentar:

Anonym sa...

måst bara fråga va grekerna tycker om allt?