tisdag, maj 05, 2009

detoxbeskrivning....

Jag har fått förfrågning om min detox...vet inte hur hälsosam den är...men man rasar i vikt och stannar där. Det krävs mycket mat för att gå upp dom kilorna igen...
Vecka 1
4 Ägg (1 helt ägg 4 äggvitor)
150 gr kyckling file med en bit gurka
150 gr kyckling file med en bit gurka
150 gr kyckling file med en bit gurka
Ett grönt äpple.
4 liter vatten samt vitaminer
Varför jag skriver kycklingfile 3 gånger beror på att man ska äta det 3 gånger om dagen.
Man måste äta varje 3e timme och håller man inte tiden så missar man måltiden.
Sista intaget är ett äpple och det är senast kl 20.00.
Två kaffe om dagen går bra men utan socker eller mjölk.

Jag kan lova dig att man gärna missar måltider eftersom efter en vecka med kyckling så vill man aldrig höra ordet kyckling..igen.

Vecka 2
samma som ovan fast man byter ut kycklingen mot 3 burkar tonfisk i vatten om dagen.
Sista dagen i vecka 2 får man äta precis vad man vill... och då menar jag allt...dvs cupcakes.

Vecka 3 samma som vecka 1 fast man byter ut kycklingen mot 100 gr ugnsbakad lax. Helt klart den bästa veckan.

Vecka 4 samma som vecka 1 fast man byter ut kycklingen mot kalkon. Och eftersom man inte har kommit över kycklingveckan ..känns kalkonen som...kyckling... Jag bytte ut kalkonen mot tonfisk förra gången.

Den här gången har jag varit lite snällare ..om jag har missat en måltid så har jag tagit några nötter. Och istället för tonfisk på burk har jag köpt färsk tonfiskoch varvat med.

Men vågen visar -4 kilo på 8 dagar... nu kommer det att gå saktare.
Jag tränar lätt..försöker hålla min stegmätare på över 10.000 steg.
Den här detoxen är för att rensa kroppen på stärkelser och kolhydrater. En vän till mig som tävlade och vann Mr Fittness tävlingen gav mig denna detox. Han körde den i 3 månader innan tävlingen, för att bränna fett.
Som sagt, den funkar men jag vet inte hur hälsosam den är...och man blir lite korkad den första veckan innan kroppen och hjärnan har vant sig.

Sen till det andra..jag har inte börjat med leran än ..men det heter Argylo..finns på Hondo ..för er som bor i Grekland. Jag tror att man kan hitta den i välsorterade apotek..
Jag tror att det är vanlig lera som är i pulverform och som man blandar ut med vatten.

Och så blev det ett långt inlägg....

5 kommentarer:

Anna sa...

Ojojoj! Mår lite illa bara av att läsa om all kyckling. :o Det värsta är att jag inte tål fisk, så för mig skulle det bli kyckling och kalkon i fyra veckor. :D

Men så effektivt ändå! Kanske man skulle försöka... Lite drastiska åtgärder krävs ju, för sommaren har kommit så fort (haha, lika dålig framförhållning som alla andra år..)!

Tack för lertipset också! Det ska jag testa, tillsammans med en 2 veckors detox tror jag...

Jag hör av mig med recension... Tack igen!

Anna sa...

Jaha ja..
Trodde ju inte att man skulle behöva Detoxa resten av livet jag... En vecka står jag kanske ut, eller två, men då måste jag fuska. Undra om stärkelsen och kolhydraterna kommer ut på en veckas behandling....
Ser inte fram imot att vara lerig och dum i huvudet i en vecka, men va fan, ska man bli fin får man lida pin...Hondos nästa.
Tack!

popsan sa...

Det kosta att vara fin....
Första veckan är svårast...andra veckan mycket lättare...prova det är värt det...

Eva sa...

Men hur kände du dig under tiden? Trött eller? Jag är så rädd att jag ska tappa alla energi om man skulle köra med något sånt här!

popsan sa...

Första veckan är svår men sedan är det ok.