torsdag, januari 29, 2009

hårddisk....

Gick till en databutik som kanske kunde fixa hårddisken....om inte dom kan så är det kört.. hade jag fått höra.
Dom provade med olika varianter och till slut kom domen.....det är kört.....men om du vill finns det ett ställe till som säkert kan fixa den....men det kostar...
100 eller 200 euro skulle jag vara beredd att betala....
-hur dyrt ...undrade jag....
-väldigt dyrt...fick jag till svar...
-typ 200 euro... försökte jag...
-det billigaste ligger på 1500-2000 euro....

och där satt jag och stirrade på den lilla lådan som innehöll alla våra semesterbilder....

tog påsen med hårddisken och gick hem och stoppade in den i gaderoben....
...vem vet...om kanske 10 år så kan man fixa den billigare... tänkte jag med lite...och då menar jag lite... hopp.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Näää, vad tråkigt!
Jag klamrar mig fast vid det som känns välbekant och "hemma". Jag är sååå dålig på teknik och vågar inte släppa taget om t.ex. vanliga kort. Jag har digitalkamera men skriver ut korten på en gång!

Anonym sa...

smart, det borde jag också göra. har lärt mig en läxa nu....

popsan sa...

hoppsan blev visst anonym...men det var jag som svarade...