tisdag, januari 13, 2009

ettan.............

Min son har börjat ettan... Första månaderna gick det bra med läxorna... när han skulle lära sig alfabetet. Nu har vi gått över till grammatik och det är inte kul.....för mig...känner mig otroligt korkad.
Har nu löst problemet ...faxar över läxorna till maken som fyller i och faxar tillbaka...med svaren...till mig.
Hur ska jag förklara och kräva att han ska förstå när jag själv ser ut som ett jävla frågetecken.
Har insett att dom har 7 olika i´n. 2 olika g´n, 2 olika o´n osv.....

Och det är ingen större tröst när alla förklarar till mig att det grekiska språket var svårare förr och med nygrekiskan är det superlätt...

Med vänliga hälsningar från det stora ?...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår dig och är själv sååå glad över att ha barn i en svensk skola där jag fattar läxorna! Men se det positivt, snart kommer väl dina barn lära dig grekiska! Du kommer att bli ett proffs...

popsan sa...

Han rättar mig redan nu... men det är ju såååå svårt....