måndag, mars 23, 2009

tändläkare..........

Det är nog ganska vanligt att ha tandläkarskräck.....Jag är en av dessa människor...jag flyr tandläkaren som pesten...tar ordentligt hand om mina tänder bara för att slippa sätta mig i den där stolen....(tandläkarstolen ligger nog på samma plats som gynstolen...mest hatade stolar...delad förstaplats..)

Och inte blev tandläkarskräcken bättre efter att vid 7 års åldern fått örfilar av tandläkaren Jan på folktandvården i Stockholm....japp glada 70-talet....efter skräckens tandläkare fick jag världens snällaste...men det spelade ingen roll...han hade redan lagt grunden långe Jan....

Letade förbrilt efter en bra SVENSK tandläkare i Athen...eftersom jag hade stött på en dålig SVENSK tandläkare här...
Och det slutade med att jag såg en skylt där det stod tandläkare på, mitt emot där jag bor... Ringde på och bokade in en tid....hos en grekisk tandläkare...
Och jag måste nog erkänna.....han är helt enkel ...bara så där....underbar....lätta fingrar... förklarar.... stressar inte....pratar så mycket att man glömmer bort sig..... så där perfekt.....
Så nu har jag frivillit bokat in en tid för att ta bort gammal amalganfyllning och fylla på med vit...
...Så nöjd och så glad...för en tandläkare.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Får jag fråga en osvensk fråga...? Vad får du betala för tandläkaren? Kan du ge något exempel? Jag funderar på att gå till tandläkaren i Grekland under semestern eftersom jag tror att det är billigare där.

Anonym sa...

urrrr för tandläkare, vikke land dom än kommer ifrån...

popsan sa...

Min tandläkare tar 40 euro för en fyllning eller ta bort amalgan och fylla på med vitt... Om det är en jättefyllning typ 2/3 av tanden som är borta tar han 50 euro... men då ingick röntgen och bedövning...

Anonym sa...

Hej Poppsan, det finns en superbra tandläkare i närheten av svenska ambassade. Vasilissis sofias är det kanske gatan heter... Samma sida som ambassaden men ett par hundra meter upp mot Hilton...