torsdag, maj 11, 2006

Imorgon kommer min syster hit....utan barn.....hon ska rå om mina......hoppas jag......
11.30 ska jag hämta henne från flygplatsen och sedan åker vi direkt till Beautymässan.... här ska det köpas nagellack och sånt....
Och på kvällen ska vi på Bouzoukia, eftersom min syster aldrig har varit på det.....
Med andra ord kommer hon att vara vaken i över 24 timmar...hon åker hemmifrån till flygplatsen 04.00 och vi beräknar att åka hem från bouzoukian vid 04.00 tiden.

Hon har med sig beställningen....
korvbröd, phyllisfrön, plättpanna, svallertidningar....hoppas jag...glömde säga till, och annat som jag inte kan komma på eftersom jag beställde så mycket.

Det kommer att bli så mysigt.

5 kommentarer:

Me sa...

Ja, plättpanna! Att jag aldrig tänkte på det. Det är en av de få prylar jag saknar i Japan.

Me sa...

Hur gör man pannkakssmet förresten?

popsan sa...

2 ägg
6dl mjölk
3 dl mjöl
lite salt
1 msk smält smör

vispa ihop och stek.

Me sa...

Tusen Tack!

Nejma sa...

Mina barn är konstiga. Dom tvärvägrar att äta pannkaka som annat än efterrätt. Att försöka fuska en dag och steka pannkakor till middag är inte att tänka på, dom ska ha "riktig mat, för vi växer, mamma" som dom själva säger... Huvva, vad sugen jag blev på pannkakor med blåbärssylt och grädde nu då.... Det får nog bli pannkakor till efterrätt på söndag... Jag har en gjutjärnsstekpanna - *hurra*!

Förresten, kul att din syrra kommer ner! det är Barbamamman, eller hur? Eller har du fler syrror? Rapportera från bouzoukin sedan. :-)

Kram,
Nejma