torsdag, juni 12, 2008

JAAAAAAAAAAAAAA.................

Lagrade upp med cider, smågodis och chips ...allt inhandlat på ikea..... och så delivery pizza... dekorerade altanen med sverigefärgade serpentiner och små tandpetarflaggor (dom enda flaggor som jag hittade)...
Sprang sedan iväg till tipslokalen för att spela....vinst till sverige och zlatan sätter in första målet....
Sedan kom gästerna....
Nämner till min man (sportjournalisten) vad jag hade spelat...vapå han utbryter...-Zlatan, men han har ju inte gjort ett enda mål i landslaget dom senaste 4 åren....
Varpå jag kaxigt svarar..- Nähä..men idag kommer han att göra första målet...

När första målet kommer står jag och mina svenska vänninor och skriker, hurrar, gormar i det övrigt tysta och sorgsna Athen... mina grannar måste nog undra vad vi håller på med.....
Med oss hurrar även min man...överlycklig...
Hans vänner undrar vad han håller på med...hejar på sverige ????
Vadpå han svarar....-Fattar ni inte, om Grekland inte går vidare så kan vi ju åka på semester. För om Grekland går vidare måste vi stanna i Athen och jobba ... 15 timmars pass varje dag... och efter Euro så kommer ju Olympiska spelen..dvs ingen semester..... fattar ni inte vad vi gick igenom år 2004...
Och så hejade min man och hans sportjournalist kollegor på Sverige.....

Och dan efter sprang jag och hämtade ut min vinst.......

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra där! Semester är MYCKET viktigare än en vinst i fotboll... hahaha...

popsan sa...

så rätt, så rätt...får väl hoppas att grekland förlorar ikväll..så att dom kan åka iväg nästa helg...

Anonym sa...

Underbart!! GRATTIS till vinsten! Tänk att du fick rätt OCH fick Grekerna att också heja på Sverige! DET kallar jag en bedrift!! :-)

Jo, en annan sak… jag är på tiggarstråt. Om du gillar min krönika, skulle jag bli varmt tacksam för en röst. Läs mer här:

http://tonarsmorsa.se/2008/06/22/sommarkronikor-rosta-garna/

Kram!

Anonym sa...

Hej.
Min älskade grekman kan inte sluta tjata om att det var bara var rena tuuuuren att vi vann. Grekland har faktiskt spelat hela vintern medan vi har vilat. Ja all ursäkter är väl bra nog....

Hälsningar:
http://enlyxhustrusbekannelser.blogg.se/