måndag, juni 30, 2008

för varmt.........

DET ÄR VARMT...... och när det är så här varmt är det inte roligt längre...för varmt..kan det vara det..
När jag flyttade till Grekland berodde det på vädret, jag stod inte ut med kylan... Sa till alla att jag föredrar 45 graders värme än kyla....
Till sanningen, 45 grader är inte roligt...punt slut....inte ens när man ligger på en strand...som en klubbad säl...
Och så som jag har frusit under greklands vintermånader.....feruari -mars...har jag inte ens frusit i sverige under nov-aprill.
Så här är det olidligt varmt eller olidligt kallt.......orkar inte längre.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte är det kul med 40-45 grader! Absolut inte! Då planerar jag att fly från Grekland till Sverige eller varför inte ha semester någonstans i alperna? Men du, glöm inte de underbara vinter/vår och höstdagarna då temperaturen ligger runt 20 grader i Grekland och det är regn/rusk och snö och kallt och ruggigt i Sverige...

popsan sa...

jo jag vet framför allt i januari...egentligen består dom grekiska vintermånaderna under feb och mars.. men när det är vinter så är det så kallt överallt.....12 grader i sovrummet....härligt eller hur.....