tisdag, januari 08, 2008

jordbävning...

Vaknade härom dagen av min man som skrek...... jordbävning.
Flyger upp ur sängen och sliter upp barnen ur deras sängar för att ställa oss på ett sk. säkert ställe.
Jordbävningen höll i sig länge... jag hann sätta mig upp ur sängen ...försöka fatta vad som händer...springa in till barnens rum slita upp båda ur sängen..ställa mig vid dörrkarmen, skrika på mamma som undrade vad som hände... allt detta hann jag med medans allt skakade.....

Om min man inte hade väckt mig hade jag nog sussat på som om inget hade hänt...

Så resten av den morgonen sov jag med barnen brevid mig och en vatten flaska,,
Har inbillat mig, om huset rasar så kommer jag att lyckas greppa barnen och vatten flaskan...och med vatten kanske vi klarar oss...lite längre...
Eller så borde jag göra som min kusin, springa upp på takterassen eftersom ..OM huset rasar så hamnar man förhoppningsvist högst upp....

Ärligt talat önskar jag att maken inte hade väckt mig..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag undrar bara om du tyckte det var svårt att lära dig grekiska, och om det hjälpte mycket att flytta till Grekland? Jag själv är helsvensk, men med Grekisk pojkvän. Jag ska ner till Grekland med honom hela sommaren, och jag undrar om det kommer hjälpa min grekiska på så sätt? Tack :)

Sara Lundgren
(www.thefunk.se)

popsan sa...

Självklart kommer det att hjälpa dig om du spenderar en längre tid i grekland.
När jag flyttade ner så kunde jag prata...men förstod ingeting när jag tittade på nyheterna på TV. Men efter ett tag blev allt lättare.. Nu efter 8 år så både läser jag och förstår allt som sägs på TV...men jag är fortfarande osäker på stavningen...grekiskan har väldig svår grammatik.
Lycka till