måndag, mars 05, 2007

...rökfri.....

Har börjat att dricka minst 3 liter vatten om dagen... har hållt på i en vecka nu... Vilken skillnad på hud och hår..bara efter en vecka...
Idag fick jag i mig 4 liter.....
...men det är ett evigt spring på toaletten....

På torsdag är det ett år sedan jag slutade röka... känner mig supernöjd... Idag på jobbet tror jag att jag fick i mig 3 paket passiv rökning... inte lätt att vara den enda icke rökaren på 10 personer i en studio.....

Kom och tänka på en historia om en kille som går till kiosk för att köpa ciggaretter...
Han får ett paket och läser hälsomyndighetens varning: du kan bli steril av rökning...
Han ger tillbaka paketet till kiosk ägaren....och säger..
-Kan jag få ett paket där det står : passiv rökning dödar........

4 kommentarer:

Superquinnan sa...

hahahaha!!! Jag fattar inte att kvinnor kan räka när de är gravida.. jag slutade ju röka för nästan två år sen nu.. men nu: Jag HATAR röklukt och skulel säkert spy direkt om jag ens skulle komma på den idiotiska tanken att röka..

Anonym sa...

Jag har en utmaning till dig! ;-)

Anonym sa...

Tjena!
Har inte din arbetsgivare läst svensk lag om en rökfri miljö för medarbetarna?
Men han kanske skiter i momsinbetalningarna oxå? Vad vet jag....
Läs mer på Dillsmak.se och pusha dina jobbarkompisar att dra ihop en sång så ni bidrar till projektet. Du skulle ju kunna skriva en sång om din situation och ge den en vacker sista vers om att alla följde dina steg ut i ett friskare, sundare och mer välluktande liv! *skrattar*

popsan sa...

Dillsmak...hade varit lättare om jag bodde i sverige...men här i grekland röker dom överallt...banker, polisstationer, skatteverket, sjukhus, taxi, bussar...och fler andra ställen..
Ert projekt borde starta i grekland, här kommer ni att få en utmaning med att få folk att sluta röka.......