söndag, januari 18, 2009

rekord...

Innan jul hade jag ett jobb inbokat. Ett utanför agenturen jobb. En fotograf ringde och frågade mig om jag vill fixa hår och make till en katalog.
Visst svarade jag, - hur många bilder rör det sig om....
(En vanlig katalog brukar ligga på 25 till 30 bilder per dag.... en jobbig katalog kan ligga på 40. Och då brukar det ligga på 12 timmars pass.)
-160 bilder.....svarade han.
-Ok på hur många dagar...undrade jag.
På 8-10 timmar....svarade han.
Själv såg jag ut som ett frågetecken.
-Visst svarade jag , men om det tar mer än 10 timmar tar jag mer betalt...självsäker på att vi skulle jobba hela natten.

Plåtningsdagen kom och ett smidigare och snabbare jobb får man drömma om. Från att jag satte min fot i studion tills att jag gick därifrån tog det 10 timmar med lunchen inräknad.

Det här var nog mitt rekord .....efter 18 år i branchen.

Ska jobba med samma fotograf nästa vecka,fast med mindre antal bilder. Hoppas att det går lika smidigt.

Inga kommentarer: