fredag, oktober 12, 2007

nu jävlar......

Härom dagen sa min älste son (5 år) att min yngste son (2 1/2 år ) fick en örfil av fröken på dagis...bara för att han ville sitta brevid sin storebror....
Fröken säger att hon inte har slagit lillkillen.... men att hon sa till honom strängt att sätta sig ner.... Min stora kille håller fast att hon smällde till...hans story har inte ändrats...
När min stora kille för 2 år sedan hade denna dagisfröken, så påstod han attt han hade fått en smäll av henne... Hon nekade då också...
Min son har aldrig påstått att någon annan vuxen har slagit honom....
Rektorn på daghemmet påstår att min son ljuger....

Och det är ett privatdagis som är svindyr......

Nästa vecka ska jag ha samtal med rektorn och fröken....
Ska säga att om jag får höra om ett annat barn som har blivit slagen eller och jag får tag på nåt mer bevis så ska jag anmäla dom till skolstyrelsen......
Punkt slut....

2 kommentarer:

Grekland nu sa...

Hej. Har råkat ut för nåt liknande här i Grekland när min son gick i sexan. Han blev då örfilad och upptryckt mot väggen av rektorn och vägrade gå till skolan ett par dar. Med min då stappliga grekiska gick jag till rektorsexpeditionen och bråkade med rektorn. Han hävdade att han inget gjort men att min son var den bråkigaste ungen i skolan. Ord stod mot ord, men jag stod förstås på min sons sida. Stå på dej du och protestera mot våldet i skolan (för jag vet att det förekommer)! Hälsningar Ingabritt i Naousa (som också bloggar på adress http://greklandnu.blogspot.com)

popsan sa...

Min son ändrade sin story och sa att han uppfattade att hon slog honom... men att han inte såg själva smällen...
Men jag har iallafall pratat med lärarna och har fått dom att inse att jag tar detta väldigt allvarligt...