tisdag, november 22, 2005

Regn, regn.....

Vad glad jag blev när jag såg att min vän från Washington har tittat in. En super brud med mycket krut i som nu verkar ha lugnat ner sig. Tyvärr flyttade hon till Chile -93 och gifte sig med en urläcker amerikan och har fått en gudabedårad dotter. Bor nu i Washington. Besökte hennes blogg, men........allt står på spanska. (gumman tack för besöket, jag tittade på bilderna idag från Aegina). Måste säga att det blev ganska tomt i Stockholm efter hennes flytt. Våra kvällar på krogen var........oslagbara. Måste säga att jag saknar dom kvällarna ibland. Ung, vild och inga hämningar. Nu är man bara halvung, inte så vild och behärskad.

Regn, regn, regn och åter regn. Vinter i Athen. Kallt, dom är dåliga på att isolera väggar här.
Elementen sätts på mellan 18.00 och 22.00 resten av tiden får man frysa. Konstigt nog fryser jag mer i Athen på vintern än vad jag gjorde när jag bodde i Stockholm. Ibland är det varmare ute än vad vi har inne i lägenheten.
Det är inte kul när man har 12,5 grader i sovrummet och måste bylsa på sig en massa kläder. Känner sig inte sådär väldigt sexig när man lägger sig i sängen brevid maken och har 2 tröjor, träningsbyxor och yllestrumpor på sig.
Sedan efter en timme börjar man att sakta klä av sig eftersom duntäcket gör sitt jobb.
Då ska bebisen ha mjölk eller så har han tappat nappen eller nåt dyl som gör att man måste ta sig upp ur den varma sängen och bli kall igen.
Då längtar man till Sverige där det är varmt dygnet runt.

Inga kommentarer: