fredag, mars 20, 2009

reporter...

ok I'm back....Fick för några veckor sedan förfrågan om jag ville bli intervjuvad av Sveriges Radio P1. Jag skulle berätta hur förberedelserna inför EU valet i Grekland är. Ok tänkte jag...3 interjuver skulle det bli... Första gick smidigt eftersom det var lite privata frågor om vem jag är.... och hur det är att bo i Athen.
Andra intervjuven handlade om EU frågor...vad fan vet jag om Eu frågor....jag visste ju inte ens att det ska vara Eu val om några veckor tills Lotta Bromer berättade det...Hmmmm....
Kollade upp med en god vän som är politisk ansvarig på Grekiska televisionen NET... fick lite fakta...
Sista intervjuven blajade jag bara på..berättade att 30 personer med huvor slog sönder athens östermals...allt dom fann i sin väg ...bilar, affärer, banker...osv... Pratade om våldet som har brett ut sig på sista tiden...Undommarnas besvikelse på regeringen...och så lite EU....

Insåg efteråt att jag kanske inte gjorde så bra reklam för grekland...nu inför turist säsongen.
Ok så farligt är det inte...det verkar värre än vad det är....Visst har det varit upplopp....men inga oskyldiga har skadat sig...och definitivt inga turister....

Men om sanningen ska fram...så parkerar jag inte min bil i centrala athen längre...man vet ju aldrig vad som kan hända.....

Inga kommentarer: